“This site is a collection of design work from Hillary Clinton’s 2016 presidential campaign—one that started with a tweet, was propelled to a historic nomination, and ended in a heartbreaking defeat.
For 576 days, a team of designers made websites, digital ads, social graphics, emails, pins, and much more. It is a longstanding tradition of creative teams to take an honest look at projects that did not go as planned to extract lessons learned, reflect on the process, and draw inspiration for future endeavors. And so, in that tradition, the work on this site is presented with great humility and great pride.”
Sans aucun parti-pris, c’est intéressant de voir la communication d’Hillary Clinton lors des dernières élections. Quand la communication se mêle de politique…
À voir aussi sur l’excellent site du “la cuisine du graphiste” :
“L’équipe de design qui s’était occupé de la campagne présidentielle d’Hillary Clinton a mis en ligne l’intégralité des éléments réalisés durant cette période sur le site Hillary for America Design 2016. C’est incroyablement riche et complet et, en plus, expliqué et replacé dans le contexte.”
et sur le site : https://www.hillaryforamericadesign.com/